25 Aralık 2011 Pazar

Bihuşta Lal ya Selahattin Bulut- Tahir Taninha




Tahir Taninha




                                               Bihuşta Lal

      Selahaddîn Bulut, lehengên xwe pêşî dike otobûsekê de, du re yek bi yek serpêhatiyên wan  dinivîse û behsa jiyana wan dike.
      Rê, bi xwe re êş û azar diêne. Lewma Pîra Fatê ji trêna reş re gazin dike û her hefte diçe li ser tivra keçika xwe. Tekerên otobûsê her hefte li ser can û cesedê Pîra Fatê re diçe û tê. Pîra Fatê keçika xwe bi tenê nahêle. “Bayekî hênîk rabû û pelên daran dan çepikan. Ji zikê erdê dengê erbaneyan pêl veda. Çirçirikan lîrandin, zerqendîlan fîkandin, dartikokan qalikên daran tiktikandin û bû wîlewîla teyr û tilûrên li wê çolê. Di ber serê mezel de taqikek vebû û teyrikek jê firiya.” *
   Tivra keçika Pîra Fatê pêşwaziyeke wusa dike. Êdî Şikranê dibe Teyrika bihuştê. Lê bîra gava Şikranê nû xwêdê dida û zaroktiya wê, xweşik bûna wê tê bîra wê.
     Ajokarê otobûsê gava pêl gazê dike; jinika xweşik Gewrê hundirê otobûsê de ye. Gava trên ûrinî dike; Gewrê wisa gazin dike:
    “Marê reş, marê reş, te çer xortê mîna beranekî ji xwe re daqurtand û tu çûy!” *
     Gelo marê reş çi kiriye ku ew qas bûye tirs û ketiye dilê gel de. Dibêjin marê reş li nav mal de be lazime neyêt kuştin. Ji xwe marê reş xwemalî bûye û êdî  ji malê  tê hesibandin. Ji bo wê çendê dibêjin kuştina marê reş gunehe. Sedem çi ye gelo? Gora min sebeba wê; koçberiye.
    Trên, hêviyên mirov, hêzkiriyên mirov, xewnên mirov, xeyalên mirov ji xwe re dibe û winda dike. Trên dirêje, çend malikên wê hene. Her malikek windabûna çend mirovan temsil dike. Dûr ketin, winda bû ne. Windabûn mirina li paş xwe de mayina ne.
     Beranê Gewrê jî, li malikên trênê peya bû ye û dûr çû ye û winda bû ye. Şevên bi serma û dirêj de Gewrê tenê bi xeyalên xwe ve dimêne. Tu kes nîne ku daxwaza Gewrê bi helalî cih bê ne. Gewrê, wan şevên tarî û tenê de aqilê xwe diavêt. Gava Gewrê kolanên gund de dimeşe; zilamên gund bi paş wê ve niyetên xwe diveşêrin, lê di devên wan de peyvên ne baş derdikeve. Êdî taqeta Gewrê namine û li navenda gund de xwe tazî dike. Hemû gundiyan heta kuçik û çûk jî ji ber Gewrê direvin.
     Apê Seydî bi aliyekê gund de tifeka xwe hildigire û bayê re şer dike. Fişêkên xwe yek bi yek li ser ba de rêdike.
      Kevirê kerr, guhdariya xortên wê bajarî dike. Sirên wan li nav zikê xwe de dihewî ne. Tenê sirên qeymeqam nahewîne. Ew jî pêşî navên gundan, taxan û zarokan diguherine. Du re delamûtek didênin zikê kevirê kerr de û ew heqqar sir diteqine û hemû sir belav dibe. Dibêjin ew sir li nav hemû bajaran de belav bûye û pêla wan gihiştiye welatê tejî  bi çiya tê de. Wan çiyan hemû gul bişkivandiye û wan gulan jî behna xwe li ser evindarên şevên spî de barandiye.
    Dibêjin şûna kevirê kerr hê jî xuya ye.

  Tahir Taninha
Kulûba Xwendinê Ya Diyarbekir


   Jêgirtin: Bihuşta Lal
Navdanka Pirtûkê:
Bihuşta Lal
Selahaddîn Bulut
Weşanxane: Avesta
Rûpel: 71                                                            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder